Kas yra šeima? Dolče ir Gabana prieš Eltoną Džoną

Dolče ir Gabana yra teisūs teigdami, kad tyčinis šeimos perkonstravimas atima iš vaikų teisę žinoti kas yra jų mama ir tėtis.

.

Kas yra šeima? Dolče ir Gabana prieš Eltoną Džoną

Kate O‘Hare

Šaltinis: Catholicvote.org

  • Iš anglų kalbos vertė Ingrida Vobolevičienė

Gyvename įdomiais laikais – visame pasaulyje žinomi gėjai viešai riejasi apie tai, ar dera pradėti vaikus kitu būdu, nei gamtoje veikiantis sekso tarp vyro ir moters kelias.

Italų madų dizaineriai Domeniko Dolče (Domenico Dolce) ir Stefano Gabana (Stefano Gabbana) – beje, 23 metus gyvenę kaip pora – atsidūrė pasaulio žiniasklaidos akiratyje po to, kai pasisakė už tradicinę šeimą, sudarytą iš mamos, tėčio ir jų vaikų.

Duodamas interviu Italijos žurnalui „Panorama“, Gabana taip atsakė į klausimą „ką Dolče ir Gabanai reiškia šeima?“ [… interviu originalą italų kalba galima perskaityti čia, vert. past.]

„Vartydami tūkstančius mus pasiekiančių nuotraukų mes supratome, kad šeima – tai ne trumpalaikė mada.  Šeimoje yra kažkas antgamtiško.  […]  Visi gimdami turi mamą ir tėtį, ar bent taip turėtų būti.  Aš vadinu chemiškai sukonstruotus vaikus sintetiniais; pagamintais nuomotose įsčiose su sperma, parinkta tarsi iš katalogo.  Kas tokiems vaikams pasakys, kas yra jų mama?  […]  Vaikai turi gimti iš meilės […]“

Paklausti ar patys norėtų tapti tėvais, Dolče ir Gabana pateikė skirtingus atsakymus.  „Taip, aš esu sūnus ir norėčiau tapti tėvu“, – pasakė Gabana. Dolče laikosi kitokio požiūrio: „Aš esu gėjus ir negaliu turėti vaikų.  Aš tikiu, kad negalime gyvenime turėti visko […].  Kartais gerai ko nors atsisakyti.  Gyvenimas turi savo tėkmę.  Yra dalykų, kurių nevalia keisti.  Ir vienas iš šių dalykų yra šeima.“

Pasak 2006 m. straipsnio Jungtinės Karalystės dienraštyje „The Telegraph“, Gabana prašė pažįstamos moters dirbtinio apvaisinimo būdu tapti jo vaiko motina (dirbtinis apvaisinimas, savaime suprantama, nėra tas pats, kaip vaiko pradėjimas „mėgintuvėlyje“ (in vitro); pastaruoju atveju vaikas pradedamas net ne moters kūne).

Tačiau Gabana pareiškė nenorėjęs, kad jo vaikas turėtų du tėvus gėjus ir pridūrė: „Man nepriimtina, kad vaikas augtų su dviem gėjais tėvais.“  „Vaikui reikia mamos ir tėčio.  Aš negalėčiau įsivaizduoti savo vaikystės be mamos.  Aš taip pat manau, kad yra žiauru atimti vaiką iš jo motinos.“

Šie komentarai nepatiko daugeliui žmonių; ypač gėjui dainininkui Eltonui Džonui, auginančiam du in vitro būdu pradėtus berniukus.  Dainininkas pakvietė savo gerbėjus boikotuoti Dolče ir Gabanos firminio ženklo prekes (nepaisant to, kad kitą dieną jis buvo pastebėtas Los Andžele su D&G rankine).

Savo kritišką nuomonę taip pat pareiškė gėjus, filmų „Gly“ (Glee) ir „Amerikos siaubo istorija“ (American Horror Story) kūrėjas Rajanas Merfis (Ryan Murphy):

„Tai aktualu ne vien gėjams“, –  sakė Merfis.  „Aš pažįstu 10 moterų, kurios praeityje naudojo in vitro apvaisinimo procedūrą ir tris, kurios tai daro dabar.  Toks apvaisinimo būdas yra mokslo stebuklas, padedantis mylinčioms šeimoms įgyvendinti savo svajones.  Pareiškus, kad jų, kaip moterų, pasirinkimai – ar kieno nors kito pasirinkimai – nėra priimtini, nemanau, kad verta tikėtis jas sutikti artimoje ateityje perkančias rūbus Dolče ir Gabanos parduotuvėse.“

Nenuostabu, kad daugelis Holivude pasekė Džono ir Merfio pavyzdžiu kritikuodami Dolče ir Gabaną bei jungdamiesi prie jų produktų boikoto. Pats Gabana prisipažino, kad tokia reakcija gali neigiamai paveikti kompanijos pelną.

Nepaisant to, Gabana neketina nusileisti ir, kaip rašo J.K. dienraštis „Daily Mail“:

[…] „Gabana, vakar pareiškęs, kad jie (su Dolče, vert. past.) niekuomet neketino ko nors smerkti, dabar atsikirto serui Eltonui Džonui, pavadindamas jį ‚fašistu‘.  Jis taip pat pradėjo kampaniją boikotuoti Eltoną Džoną (#boycottEltonJohn) ir paviešino „Je Suis D&G“ plakatą savo Instagram paskyroje.“

Tuo pat metu Italijos senatorius Roberto Formidžioni (Roberto Formigoni) apibūdino serą Eltoną kaip ‚talibaną‘, panašų į islamiškuosius fanatikus, dėl savo neapykantos žodžio laisvei nužudžiusius politinio satyros žurnalo Charlie Hebdo redakcijos darbuotojus.

Kalbėdamas Italijos periodiniam leidiniui Corriere della Sera, Gabana pareiškė:

„Mes visuomet gyvenom savo seksualinį gyvenimą tyliai, niekada apie tai nerėkėm.  O dabar yra bandoma iškraipyti mūsų žodžius.  Jie sako, kad mes prieš gėjų globą vaikams.  Tai ne tiesa.  Domenikas viso labo išreiškė savo nuomonę apie tradicinę šeimą ir apie in vitro apvaisinimą.  Jei kas nors nori gyventi kitaip – prašom – jie turi teisę gyventi kaip panorėję.  Bet mes reikalaujame tokios pat pagarbos mūsų pasirinkimams. “

[…]

Savaime suprantama, Katalikų Bažnyčia nepritaria in vitro apvaisinimui, kaip nevaisingumo problemos sprendimui. Pasak JAV Vyskupų konferencijos dokumento:

„Įvairios priemonės, skirtos nevaisingumui įveikti ,turi gilias moralines pasekmes, ir poros turėtų su jomis susipažinti prieš nuspręsdamos, ar šias priemones naudoti.  Kiekvieną techniką privalu įvertinti, norint įsitikinti, kad ji yra iš tiesų morali, t.y., ar ji tikrai skatina žmogaus gėrį ir klestėjimą.  Visos šios technologijos yra vienaip ar kitaip susijusios su nekalto žmogaus gyvybe.“

Tačiau Dolče ir Gabana kalba ne tiesiog apie nevaisingumo įveikimą, bet apie tai, kad tokias technologijas naudoja žmonės, kurių lytinė gyvensena neleidžia natūraliai susilaukti palikuonių, idant susikurtų vaikus, niekada negalėsiančius pažinoti ar augti kartu su abiem savo biologiniais tėvais, nekalbant apie tų tėvų sakramentinę santuoką […]

Dizaineriai klysta vadindami tokiu būdu sukurtus vaikus „sintetiniais“ – jie tokiais nėra.  Kad ir kaip būtų pradėti, nuo pradėjimo momento visi vaikai turi vienodą vertę ir orumą.  […]  Bet Dolče ir Gabana yra teisūs teigdami, kad tyčinis šeimos – pagrindinės civilizacijos ląstelės – perdirbinėjimas yra pavojingas ir atima iš vaikų teisę žinoti kas yra jų mama ir tėtis.  „Tyčinis“ šiuo atveju yra svarbus žodis.  Vaikas gali netekti galimybės augti su savo biologiniais tėvais dėl įvairių priežasčių.  Tai yra skaudūs gyvenimo įvykiai ir mes stengiamės su jais susidoroti rinkdamiesi geriausius įmanomus sprendimus.

Rimta problema iškyla tada, kai vaikas netenka šių savo teisių dėl sąmoningo suaugusiųjų, siekiančių patenkinti savo norus, elgesio.  Suaugusieji turi laisvę daryti pasirinkimus, bet vaikai galiausiai turi pakelti tų pasirinkimų pasekmes.

Kita vertus, optimizmo teikia šių nepriklausomai mąstančių dizainerių priminimas visiems, ypač politinio korektiškumo policininkams, kad visi esame asmenybės ir, kad priklausymas vienai ar kitai grupei automatiškai neatima teisės turėti savo nuomones ir įsitikinimus.

„Gėjų bendruomenė“ ar bent žmonės, pasiskelbę kalbantys jos vardu, nėra Dolče ir Gabanos savininkai ir negali kontroliuoti to, ką jie galvoja ir sako.

Kaip primena Jėzus, net muitininkai myli savo šeimas – tikras iššūkis yra mylėti ir gerbti tuos, su kuriais karštai nesutinki.

Tai yra iššūkis mums visiems.

© 2015 – 2020, Laisvos Visuomenės Institutas.

Informaciją, kurią skelbia VŠĮ „Laisvos visuomenės institutas“ (LVI), galima naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ir kitur tik nepakeistą bei nurodant LVI kaip šaltinį. Bet kokius teksto, pavadinimo ar kitus LVI paskelbtos informacijos keitimus būtina suderinti info@laisvavisuomene.lt el. paštu ir gauti LVI sutikimą.