Steven W. Mosher
Kroatijoje seksualinių mažumų pripažinimo siekiantys aktyvistai buvo beįtikinantys liberalų ir kairiųjų vadovaujamą valdžią įteisinti vienalytes santuokas. Jie buvo remiami didžiosios žiniasklaidos ir net daugelio stambesnių Kroatijos verslų.
Nepaisant to, Zagrebo arkivyskupijos Šeimos ir gyvybės centro vadovas Dr. Vincentas Batarelo nesiruošė taikstytis su pralaimėjimu. Jis sakė: „to nebus mano katalikišką kultūra gyvenančioje šalyje, kuri istorijos tėkmėje išliko rytine krikščionybės siena.“ Iš 4.2 mln. Kroatijos gyventojų 90% yra katalikai, iš kurių trečdalis Mišiose lankosi kiekvieną sekmadienį. Be to, daugiau nei pusė šiose pamaldose lankosi bent kartą per mėnesį, o tai – vienas aukščiausių rodiklių Europoje. Dr. Batarelo žinojo, kad pasipriešinimas bus menkas – lyg Dovydo prieš Galijotą. Pasikonsultavęs su kitais už gyvybę bei šeimą pasisakančiais lyderiais Kroatijoje, jis nusprendė, kad liberalų-kairiųjų valdžiai geriausia būtų priešintis populiariu referendumu. Tokiu būdu pasisekimo galimybės būtų žymiai realesnės nei bandant įveikti homoseksualų kontroliuojamą įstatymų leidžiamąją valdžią, kurioje gėjų aktyvistai, remiami vyriausybės bei žiniasklaidos, galėjo grasinti tautos atstovams arba juos papirkinėti.
Paskelbus apie parašų rinkimą referendumui rengti, kairieji sureagavo paprasčiausiai nutraukdami bet kokias pastangas saugoti prigimtinės santuokos instituciją. „Jūs iš viduramžių“, – jie sakė. „Jūs tokie atsilikę. Niekada nelaimėsite.“ Įstatyme numatyta, kad santuokos referendumo sumanytojai turėtų surinkti 145 000 parašų vos per 15 dienų. Žiniasklaida nuolat melagingai skelbė, kad jie buvo toli nuo tikslo. Iš tikrųjų, su 6000 tūkstančių savanorių pagalba jie surinko daugiau parašų, nei reikėjo. Referendumas privalėjo būti surengtas.
„Mes žinojome, kad, norėdami laimėti referendumą, turėjome strategiškai mąstyti ir drąsiai veikti.“ – Pažymėjo Dr. Batarelo. „Mes žaidėme šachmatais ir turėjome numatyti daug ėjimų į priekį.“ Visų pirma, jis ir kiti organizatoriai susitiko su katalikų vyskupais. Jie norėjo paprašyti pagalbos, kurios ir sulaukė, tačiau taip pat norėjo, kad vyskupai liktų šešėlyje. Tokiu būdu opozicijai nebūtų suteiktas pretekstas jų tikslus apmesti kaip skatinamus religijos. Bažnyčios aplinkoje jie naudojo argumentus, paremtus katalikų doktrina ir prigimtinės teisės argumentais, tačiau viešumoje pasitikėjo tik pastaraisiais. „Viešumoje mes naudojome tik prigimtinės teisės argumentus. Žmonėms priminėme, kad santuokos institutas egzistuoja apie 5000 metų, jis aptinkamas kiekvienoje kultūroje, kiekvienoje vietoje visais laikais.“ – Teigė daktaras. Jie kalbėjo, kad kova dėl santuokos sampratos neturėjo nieko bendro su homoseksualais per se, tačiau ja siekiama įveikti radikalią kairiųjų ideologiją. Ši prieiga labai gerai suveikė Kroatijoje, kur žmonės puikiai prisimena tamsius komunizmo laikus. Ji taipogi priminė, kad liberalų-kairiųjų valdžia rėmė santuokos apibrėžimo pakeitimą.
Svarbu tai, kad, pasisakydami viešumoje, kaip ir privačiuose pokalbiuose su draugais ar kaimynais, jie laikėsi teigiamo tono. „Mes nenorėjome homoseksualų vaizduoti priešais. Vadinome juos draugais Kairėje. Ko mes norėjome – išryškinti gerą prigimtinės santuokos įtaką visuomenei bei vaikams. Referendumo iniciatoriai tvirtai laikėsi teigiamos pozicijos, meistriškai savo argumentus paremdami prigimtinės teisės nuostatomis, vardindami santuokos tarp vyro ir moters privalumus. Jie ypač vengė kalbėti apie neigiamas teisinio homoseksualių ryšių pripažinimo pasekmes visuomenei bei vaikams. Prigimtinė santuoka – vyras ir moteris, – skelbė jų skrajutės. Visa kita yra visa kita.
Jiems taip pat pavyko suvaldyti žiniasklaidos šališkumą homoseksualų naudai, atlikus žiniasklaidos reklamų tyrimą, parodžiusi akivaizdų nusistatymą prieš prigimtinę santuoką. Paviešinus tyrimo rezultatus, žiniasklaida pasidarė kiek sąžiningesnė šiais klausimais. Galiausiai, jie sugebėjo žiniasklaidos šališkumą neutralizuoti ir kitu būdu – persikeldami į socialinius tinklus. Pasak Dr. Batarelo: „Jei savo rankose neturi masinės žiniasklaidos, pasitelk socialinius tinklus.“ Naudodami Twitter, Facebook ir YouTube, jie sėkmingai perkėlė savo žinių srautą į internetą ir taip daugelį žmonių patraukė prie savęs. Taigi, referendumas buvo sėkmingas. Dauguma balsavusių pasisakė už prigimtinę santuoką.
Pasak Dr. Batarelo, laukiantys kiti didžiuliai iššūkiai susiję su gyvybės apsauga. Pradėti vykdyti komunistinėje eroje, abortai Kroatijoje iki šiol leidžiami. Tačiau gerasis daktaras nusiteikęs optimistiškai: „su žmonėmis, kuriuos subūrėme apginti prigimtinei santuokai, mes apginsime gyvybę nuo pradėjimo.“ Santuokos pergalė Kroatijoje yra puikus modelis tokiems kertiniams susivienijimams kitose šalyse. Jis įrodo, kad, pasitelkiant gerai planuotą ir organizuotą kampaniją, homoseksualų lobistai gali būti įveikti.
Šaltinis: Population research institute
Iš anglų kalbos vertė: Lukas Satkauskas
© 2016 – 2020, Laisvos Visuomenės Institutas.
Informaciją, kurią skelbia VŠĮ „Laisvos visuomenės institutas” (LVI), galima naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ir kitur tik nepakeistą bei nurodant LVI kaip šaltinį. Bet kokius teksto, pavadinimo ar kitus LVI paskelbtos informacijos keitimus būtina suderinti info@laisvavisuomene.lt el. paštu ir gauti LVI sutikimą.