Feministė pasisako prieš surogatinę motinystę: „Nesame orkaitės pyragams kepti“

Feministė pasisako prieš surogatinę motinystę: „Nesame orkaitės pyragams kepti“

Feministė Inma Guillen Huffington Post ispaniškame puslapyje paskelbė savo tinklaraščio įrašą apie surogatinę motinystę. Jos teigimu, ši praktika paneigia svarbiausias moters teises.

I. Guillen tikina, kad „pamirštama, jog nėštumas yra gyvo organizmo procesas“ ir primena, kad moteris „nėra orkaitė, į kurią įmetus miltų su cukrumi, galima gauti paruoštą pyragą“. Tuo pačiu feministė priduria: „Negaliu suprasti, kuo mes, moterys, esame laikomos. Neremiu to. Iškrypėliškai ir be jokių skrupulų atskiriama gimdyvė nuo motinystės. Ir netgi teigiama, kad šitas atskyrimas išlaisvina moteris“. Aktyvistė teigia, kad „šie išvedžiojimai negali būti grindžiami situacijomis, kuriose moteris praranda pagimdytą vaiką, nes jokia normali moteris netampa nėščia tam, kad savo vaiką atiduotų įvaikinti kitam žmogui“.

Surogatinės motinystės užsakymo metu sudaroma sutartis, leidžianti paslaugų pirkėjams bet kokia kaina išpildyti norą tapti tėvais. I. Guillen, būdama kairiųjų pažiūrų, klausia, „ar yra kas nors žemesnio nei parduoti laisvę ir neracionaliai paklusti, laisvai ir su šypsena paneigti save, nes to iš mūsų prašo patriarchatas“.  Jos nuomone, paneigiamos būtent tos moters teisės, kurias reikėjo sunkiai išsikovoti. Feministės nuomone, surogatinės gimdyvės pozicijos ženkliai silpninamos, kadangi ne ji, o užsakovė yra laikoma gimusio vaiko motina. „Joks įstatymas nesugebėjo sustabdyti piktnaudžiavimo ir žmogaus teisių pažeidinėjimo. Labai vaikiška manyti, kad koks nors įstatymas tai gali padaryti. Indijos ir Ukrainos moterys, išnaudojamos ir gyvenančios dideliame skurde, yra pakankami motyvai sustabdyti šitą barbarybę, kad ir kaip Vakarų moterys tikintų, jog tai – praturtinanti patirtis.“

Feministė baigia savo įrašą tokiais žodžiais: „Lygiai kaip ir prostitucija besiverčiančioji, moteris, išnuomojanti savo įsčias, ne kaip nors laisvai naudojasi savo teisėmis, o tiesiog parduoda savo kūną už tam tikrą kainą. Žala, kuri daroma kūnui sveikatos ir orumo prasme neturėtų būti valstybės leidžiama įteisinant ir eilinį kartą bandant moteriai primesti reprodukcinius kažkieno interesus.“

Dar ES Katalikiškų šeimų federacija yra paskelbusi tarptautinę peticiją prieš surogatinės motinystės praktikos plitimą Europoje. Peticijoje nurodomi penki pagrindiniai surogatinę motinystę kritikuojantys argumentai. Visų pirma, šioje praktikoje dėl gimdyvės ir kūdikio pervežinėjimo iš vienos šalies į kitą galima įžvelgti su žmonių prekyba susijusių veikų elementų. Antra, šios praktikos metu neetiškai naikinami ir atrinkinėjami netinkami embrionai. Be to, nors surogatinė motinystė vadinama altruistine praktika, iš tikrųjų ji sukūrė pasaulinį verslo tinklą, skaičiuojantį šimtatūkstantinį pelną. Negalima nepaminėti, kad kūdikis šiame versle tampa tiesiog preke, o tai yra nesuderinama su žmogaus orumu. Ir galiausiai, moterys šiame procese tampa tiesiog reprodukcinio išnaudojimo subjektu. Federacijos nuomone, Europa turėtų būti žemynas, kuris galutinai ir negrįžtamai pasmerktų šią gėdingą praktiką.

parengta pagal: actuall.com, actuall.com

© 2017 – 2020, Laisvos Visuomenės Institutas.

Informaciją, kurią skelbia VŠĮ “Laisvos visuomenės institutas” (LVI), galima naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ir kitur tik nepakeistą bei nurodant LVI kaip šaltinį. Bet kokius teksto, pavadinimo ar kitus LVI paskelbtos informacijos keitimus būtina suderinti info@laisvavisuomene.lt el. paštu ir gauti LVI sutikimą.